پکیج (پروتکل) درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای افسردگی

پکیج (پروتکل) درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای افسردگی

پکیج (پروتکل) درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای افسردگی

پکیج (پروتکل) درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای افسردگی

دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 84 کیلو بایت
تعداد صفحات 83
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

پکیج (پروتکل) درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای افسردگی در 83 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات ابتدایی

آماده سازی در12 جلسه درمانی

طراحی شده به صورتآموزش گروهی

آماده شده در83صفحه(فونت B lotus)

فرمت فایل :ورد(word) با فرمت doc

نوع تایپ متن : کاملا استاندارد وقابل ویرایش

دارایرفرنس معتبرو به شیوهAPA (رفرنسها در بین متن فقط اشاره شده اند و در پایان رفرنسها بصورت کامل وجود ندارند و قسمت منبع را ندارد)

توجه :متن جلسات داخل فایل دقیقا به همین شکلی است که در توضیحات پایین آمده است. چنانچه اینجا شرح خاصی برای جلسه نمیبینید، داخل فایل نیز به همین صورت است. چنانچه شرح جلسه اینجا آورده شده باشد، یعنی فایل دریافتی نیز حاوی شرح جلسات است.

فهرست مطالب

مقدمه
جلسه 1
جلسه 2
جلسه 3
جلسه 4
جلسه 5
جلسه 6
جلسه 7
جلسه 8
جلسه 9
جلسه 10
جلسه 11
جلسه 12
ذهن آگاهی و درمان مبتنی بر پذیرش
روت بائر و دبرا هاس
تاریخچه درمانهای مبتنی بر ذهن آگاهی و پذیرش
تاریخچه درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد
تاریخچه رفتاردرمانی دیالكتیكی
تاریخچه كاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی
تاریخچه شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی
نظریه های آسیب شناسی روانی، سلامت و شكل گیری مشكلات
نظریه درمان پذیرش و تعهد
نظریه رفتار درمانی دیالكتیكی
نظریه شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی
نظریه كاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی
عناصر مشترك نظریه های بنیادین
نظریه روان درمانی
اهداف درمان
روندهای ارزیابی
فرآیند درمان
نقش و عملكرد و روابط درمانی
مدت زمان عادی درمان
راهبردها و مداخله ها در كاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی
تمرین كشمش
اسكن بدن
مراقبه نشستن
هاتا یوگا
مراقبه قدم زدن
ذهن آگاهی در زندگی روزمره
جلسه مراقبه در تمام طول روز
ادغام شعر
فضای تنفس سه دقیقه ای
یاد آوری مشكلات در مراقبه نشستن
تمرین های شناخت درمانی
لذت و مهارت و برنامه های پیش گیری از عود
راهبردهای ذهن آگاهی و پذیرش در رفتاردرمانی دیالكتیكی
حالت های ذهن
مهارت های ذهن آگاهی در تنظیم هیجانی و تحمل آشفتگی
راهبردهای ذهن آگاهی و پذیرش در درمان پذیرش و تعهد
استفاده از استعاره ها
توالی معمول در مداخله
فرایند تصمیم گیری رایج بالینی
تكلیف
انطباق با مشكلات كنونی ویژه
نگرش به درمان دارویی
عوامل درمانی
موضوعات خاص
جنسیت و فرهنگ
حمایت تجربی
حمایت از كاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی
حمایت از شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی
حمایت از رفتار درمانی دیالكتیكی
حمایت از درمان پذیرش و تعهد

نمونه جلسات که در این پروتکل وجود دارد

جلسه 1

• هدف:
O هدف از این جلسه معرفی درماندگی خلاق است. کشف اهداف و تلاشهای ناموفق و اینکه درمانجو به این بینش برسد که راهبردهای کنترل او در مقابله با افسردگی
تا کنون ناکارآمد بوده است. درمانگر نیز به درک افسردگی از دیدگاه ACT (مانند همجوشی، راهبردهای کنترل عاطفی، فاصله از ارزشها) و ارائه آن می پردازد.
• تمرینات حمایتی بالقوه:
O کسب اهداف اساسی درمانجو
O کسب و آشنایی با تلاش های گذشته درمانجو برای به انجام رساندن اهداف
O استعاره گودال
O معرفی سیستم ناکارآمدی گذشته
O انتخاب گزینه و حرکت به سمت اینکه “کنترل به عنوان یک مشکل” است (اگر زمان اجازه دهد)
• تکلیف:
O ثبت تجربه های روزانه

جلسه 2

• اهداف:
O هدف از این جلسه شرح نتیجه جلسه قبل و اینکه حالت افسردگی مراجع نمایانگر پاسخ محدود به شیوه راهبردهای کنترل می باشد. تمرینات تجربی برای چالش با اثربخشی راهبردهای کنترل مورد استفاده قرار گیرد. درمانگر باید به معرفی این ایده بپردازد که “کنترل مساله است، نه راه حل .” درمانگر نیز باید به آموزش رابطه بین خلق و خوی و رفتار با استفاده از نمونه های از زندگی خود درمانجو بپردازد، هدف از آن افزایش تعامل درمانجو در فعالیت هایی است که موجب حس مهارت یا لذت وی می شود .
• تمرینات حمایتی بالقوئ:
O کنترل به عنوان مشکل/ کنترل رویدادهای درونی
O استعاره دروغ سنجی
O استعاره ژله شیرینی {دونات ژله ای}
O استعاره تقلا درجنگ با هیولا
O منطق فعال سازی رفتاری (برای زندگی کاملتر و غنی تر، برای قطع الگوهای اجتناب به عنوان تغییر افکار و احساسات مخالف)
O تنظیم اولیه هدف رفتاری
O انتخاب تمایل /پذیرش(اگر زمان اجازه دهد)
• تکلیف:
عملکردی از اهداف رفتاری اولیه و شناخته شده
O یادداشت روزانه تمایل /پذیرش (یا در صورت لزوم به تعویق انداختن برای جلسه 3).

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *